Filtry do HYSTER H 1.50 XL
Filtry do HYSTER H 1.75 XL-D
Filtry do HYSTER H 2.00 XMW Mazda M4 2,5D
Filtry do HYSTER H 2.00-3.20 Baureihe XM Isuzu Diesel 2,4
Filtry do HYSTER H 2.00-3.20 Baureihe XM Benzin 2,0
Filtry do HYSTER H 2.50 XL Isuzu C 240
Filtry do HYSTER H 2.50 XL-D
Filtry do HYSTER H 2.50 XM Isuzu 4 Zyl Diesel
Filtry do HYSTER H 3.5 FT Yanmar 3.3L Powershift
Filtry do HYSTER H 4.00 XL-5 Perkins
Filtry do HYSTER H 5.00 XM
Filtry do HYSTER H 5.5 FT 2006-
Filtry do HYSTER H 8,0 XM-6
Filtry do HYSTER H 30 H
Filtry do HYSTER H 40 F Perkins 4.203
Filtry do HYSTER H 40 H
Filtry do HYSTER H 50 F Perkins 4.203
Filtry do HYSTER H 50 H Perkins 4.203
Filtry do HYSTER H 60 F Perkins 4.203
Filtry do HYSTER H 60 JS Perkins
Filtry do HYSTER H 80FT
Filtry do HYSTER H 360 XL Perkins
Filtry do HYSTER H 360 XL Perkins Turbo
Czy wiesz, że…
Przez laki rozumie się substancje węglowe osadzające się głównie na płaszczu tłoka, w pasie pierścieni tłokowych oraz na korbowodach w postaci trwałej, trudnej do usunięcia błony. Podobnie jak nagar, laki stwarzają bardzo niekorzystne warunki pracy silnika głownie dla tulei, tłoków i ich pierścieni, utrudniając odprowadzanie z nich ciepła i powodując ich przegrzewanie. Prowadzi to do wzrostu zużycia tulei zapiekania się pierścieni tłokowych, a nawet do zatarcia samych tłoków. Działanie innych, wytrącających się z oleju silnikowego osadów jest rożne. Niektóre osady, osiadając w przewodach oleju utrudniają przepływ oleju i odprowadzanie ciepła z nagrzanych elementów silnika. Są jednak osady węglowe, produkty utleniania oleju silnikowego, które polepszają jego własności smarne, oddziałując w sposób podobny do grafitu koloidalnego.
Dzięki więc zawartości produktów utleniania używany olej silnikowy ma lepsze własności smarne od oleju świeżego, w wyniku czego zmniejsza się zużycie współpracujących ze sobą części silnika, przede wszystkim czopów i panewek. Wraz ze wzrostem zawartości osadów w oleju wzrasta również jego lepkość. Duży wzrost tej lepkości nie jest, oczywiście, korzystny i wpływa ujemnie na regularny dopływ oleju do wszystkich części trących silnika.*