Filtry do LINDE H 16D VW 028B /4Zyl
Filtry do LINDE H 16T VW 1800
Filtry do LINDE H 18D VW Diesel
Filtry do LINDE H 20 Deutz F3/4L912
Filtry do LINDE H 20D Perkins 351-03
Filtry do LINDE H 25B VW Diesel
Filtry do LINDE H 25D Deutz F3L912
Filtry do LINDE H 25D Deutz F4L912
Filtry do LINDE H 25D (392) 2004- VW
Filtry do LINDE H 25D-03 Perkins
Filtry do LINDE H 30D Deutz F3/4L912
Filtry do LINDE H 30D Deutz F3L913G
Filtry do LINDE H 30D Perkins 351-03
Filtry do LINDE H 30D 2004- VW
Filtry do LINDE H 30D 2008- VW CBHA
Filtry do LINDE H 30D 2009- VW CBH
Filtry do LINDE H 30T Gas
Filtry do LINDE H 35 Deutz F4L912
Filtry do LINDE H 35D
Filtry do LINDE H 35D 2004- VW
Filtry do LINDE H 40 Perkins
Filtry do LINDE H 40 (D) Deutz F 4L912
Filtry do LINDE H 40D 2004- VW
Filtry do LINDE H 40F
Filtry do LINDE H 45D Perkins
Filtry do LINDE H 45D VW
Filtry do LINDE H 50 -93 Deutz F6L912
Filtry do LINDE H 50 94- Deutz BF6M1012E
Filtry do LINDE H 50 VW
Filtry do LINDE H 60 Mercedes
Filtry do LINDE H 60 -93 Deutz F6L912
Filtry do LINDE H 60 94- Deutz BF6M1012E
Filtry do LINDE H 60-03D 2004- Deutz
Filtry do LINDE H 60D (396) 2008- Deutz TCD 2012L04-2V
Filtry do LINDE H 70 -93 Deutz F6L912
Filtry do LINDE H 70 94- Deutz BF6M1012E
Filtry do LINDE H 70
Filtry do LINDE H 70 2004- Deutz BF 6M2012
Filtry do LINDE H 70D (376) Deutz
Filtry do LINDE H 70D (396) 2008- Deutz TCD 2012L04-2V
Filtry do LINDE H 80 Deutz BF6M1012E
Filtry do LINDE H 80
Filtry do LINDE H 80D (396) 2008- Deutz TCD 2012L04-2V
Filtry do LINDE H 80D-900 (396) 2008- Deutz TCD 2012L04-2V
Filtry do LINDE H 80D-1100 (396) 2008- Deutz TCD 2012L04-2V
Czy wiesz, że…
Poważny wpływ na szybkość reakcji utleniania się oleju silnikowego wywierają ciśnienie i katalityczne oddziaływanie metali. Wiele metali, do których należą aluminium i cyna zachowuje się obojętnie wobec procesu utleniania się oleju. Najaktywniejszymi natomiast katalizatorami utleniania są miedź, ołów, żelazo i mangan. Rozpuszczalne produkty utleniania, termicznego rozkładu i spalania oleju krążą wraz z nim w układzie smarowania silnika, nierozpuszczalne zaś tworzą osady, z których jedne unoszone są przez olej, a drugie osadzają się trwale na różnych częściach silnika. Jak już wspomniano, oprócz oleju głównym dostawcą osadów w silniku jest paliwo. W tym przypadku osady tworzą się na skutek jego niepełnego spalania. Wśród osadów bardzo mocno przywierających do metalowych części silnika wyróżnić można ich dwa zasadnicze rodzaje — nagar i laki.
Wkłady filtrujące tekturowe
Podstawowymi elementami filtru tekturowego są wkład filtrujący, obudowa , pokrywa , centralny sworzeń wkładu oraz sprężyna dociskowa . Olej dopływa do filtru złączem, zapełnia przestrzeń między wkładem filtrującym i obudową, przeciska się następnie do środka wkładu, skąd centralnym otworem w sworzniu odpływa z filtru przewodem . Olej przesącza się przez wkład pod wpływem ciśnienia panującego w całym układzie smarowania. Wkład filtrujący złożony jest ze stosu przeplatających się nawzajem tekturowych płytek filtrujących o grubości 1mm oraz z tekturowych płytek odległościowych o grubości 3 mm. Płytki filtrujące mają niezależnie od środkowego otworu po 6 wycięć, równomiernie rozłożonych na obwodzie płytki. Płytki odległościowe mają z kolei po 6 wycięć wykonanych na ich powierzchni oraz wytłoczenia rozłożone promieniście na ramionach, z wylotami do otworu środkowego. Stos płytek ściągnięty jest metalowymi listewkami łączącymi.*