Filtry do MITSUBISHI FG 15
Filtry do MITSUBISHI FG 18
Filtry do MITSUBISHI FG 20 4G52
Czy wiesz, że…
Oleje klasyfikuje się ze względu na przeznaczenie. Według tego podziału istnieje sześć podstawowych grup olejów:
— ML (Light Duty Service) do silników benzynowych, pracujących w lekkich warunkach, nie stwarzających w stosunku do olejów specjalnych wymagań jakościowych;
— MM (Medium Duty Serace) do silników benzynowych, pracujących w umiarkowanych warunkach, powodujących jednak podwyższoną temperaturę oleju w misce olejowej. Sprzyja to z kolei powstawaniu osadów i produktów, wywołujących korozję łożysk;
— MS (Severe Duty Service) do silników benzynowych, użytkowanych w trudnych warunkach eksploatacyjnych, które stawiają olejom wymagania dobrych własności smarnych, przeciwutleniających, przeciwkorozyjnych i myjących;
— DG (General Operations) do silników z zapłonem samoczynnym, eksploatowanych w lekkich warunkach, nie stwarzających olejom specjalnych wymagań własnościowych;
— DM (Medium Operations) do silników z zapłonem samoczynnym, pracujących w trudniejszych warunkach lub zasilanych paliwem, powodującym tworzenie się osadów i wywołujących korozję, co stwarza dla olejów wymagania podwyższonych własności eksploatacyjnych;
— DS (Severe Operations) do silników z zapłonem samoczynnym, użytkowanych w ciężkich warunkach lub zasilanych paliwem o niskiej jakości, co sprzyja tworzeniu się dużych ilości osadów, nagarów, występowaniu korozji i przyspiesza zużycie części.
Przedstawione klasyfikacje olejów silnikowych nie wyczerpują całego podziału olejów stosowanych w eksploatacji. Ze względu na szybki rozwój nowych silników spalinowych i efektywne uzyskiwanie z nich wyższych osiągów przy takiej samej objętości suwowej silnika wystąpiła również konieczność uzupełnienia licznymi dodatkowymi wymaganiami klasyfikacji olejów MS i olejów typu HD. Oleje te różnią się między sobą przede wszystkim własnościami myjąco-dyspergującymi, wielkością liczby zasadowej itp.*