Filtry do STILL R 40 Deutz F3 /4L912W
Filtry do STILL R 41 Deutz F3/4L912W
Filtry do STILL R 43 Deutz F3/4L912W
Filtry do STILL R 70 7.00- Perkins 1004-40
Filtry do STILL R 70-16 VW
Filtry do STILL R 70-25 VW
Filtry do STILL R 70-25 Mercedes
Filtry do STILL R 70-25 Mercedes OM 601
Filtry do STILL R 70-30 Mercedes
Filtry do STILL R 70-35 Deutz BF 4M1012E
Filtry do STILL R 70-35 Mercedes
Filtry do STILL R 70-40 Mercedes
Filtry do STILL R 70-45 Deutz BF4M1012
Filtry do STILL R 70-45 Mercedes
Filtry do STILL R 70-45 VW CB JB
Filtry do STILL R 70-60
Czy wiesz, że…
Czynnikiem ograniczającym zastosowanie oleju w niskich temperaturach jest woda. Obecność wody w oleju powoduje bowiem tworzenie się już w temperaturze 0°C kryształków lodu, które w wyraźny sposób zmniejszają płynność oleju, a zatem i jego swobodny przepływ w całym układzie smarowania silnika, głównie zaś w filtrach oleju. Ma to szczególne znaczenie przy rozruchu silnika. Niezależnie od tego, jak już częściowo wspomniano, woda wywiera wyłącznie szkodliwe działanie, m.in. pogarsza własności smarowe oleju, wywołuje korozję metalowych części, łatwo łączy się z innymi rodzajami zanieczyszczeń w duże skupiska w postaci niepożądanego w silniku szlamu. Z tych wszystkich względów w produkcji olejów silnikowych nie dopuszcza się w ogóle do zawartości wody lub dopuszcza się tylko jej minimalne ilości, ściśle ograniczone normami. Bardzo niepożądane w oleju są również wszelkie stałe ciała obce. Dlatego też w produkcji oleju silnikowego nie dopuszcza się lub też ściśle ogranicza normami zawartość stałych ciał obcych.*