Filtry do TOYOTA FG 15 4P
Filtry do TOYOTA FG 18 4Y
Filtry do TOYOTA FG 20 4P
Filtry do TOYOTA FG 20 5R
Filtry do TOYOTA FG 30
Czy wiesz, że:
Przy połączeniu filtru wstępnego z pompą oleju silnika, rolę filtru wstępnego spełnia pływający smok, połączony obrotowo z przewodem ssącym pompy. Dzięki swej konstrukcji pływający smok zapewnia pobieranie oleju w pobliżu jego lustra, a więc najbardziej czystego. Wynika to z działania sił ciężkości i z przebiegu procesu osadzania, podczas którego zanieczyszczenia o największym ciężarze właściwym opadają na dno zbiornika oleju.
Duże wychylenie smoka nie byłoby korzystne ze względu na możliwości zassania powietrza, jak również ze względu na stwarzanie dodatkowych zaburzeń oleju w zbiorniku, i Stąd też stosuje się ograniczniki ruchu smoka, zezwalające na jego wahania.) na przykład, tylko do 15 stopni. Przykładowe rozwiązanie samego smoka: Składa się on z pływaka , wykonanego w postaci zamkniętej metalowej puszki, z pokrywy , z siatki filtracyjnej oraz z przewodu. Gęstość oczek siatki wynosi 25 do 100 oczek/cm2. Siatka filtracyjna, sporządzona najczęściej i z drutu mosiężnego lub stalowego ocynkowanego, jest przeważnie przymocowana do pływaka przez zawalcowanie do jego dna. Ma ona w środku otwór, zasłonięty blaszanym pierścieniem, dzięki któremu i dzięki swej sprężystości przylega ściśle do pokrywy, mającej odpowiednie przecięcia, przeznaczone do przepływu oleju.
Działanie smoka jest następujące. Jeśli siatka filtracyjna jest czysta, to wszystek zasysany przez pompę olej przepływa przez siatkę, po-zostawiając na jej powierzchni zanieczyszczenia o rozmiarach większych od rozmiarów oczek siatki. W przypadku dużego zanieczyszczenia przegrody filtracyjnej i jej przytkania mogłyby jednak zaistnieć przerwy w dopływie oleju do pompy. Przy omawianej konstrukcji smoka zjawisko to nie występuje, gdyż na skutek podciśnienia, wywoływanego przez pompę oleju, następuje wygięcie siatki ku górze, odsłonięcie jej otworu, w wyniku czego zanieczyszczony olej przepływa przez pierścień siatki do przewodu ssącego pompy. W ten to właśnie sposób, mimo niespełnienia swojego zadania filtrowania wstępnego oleju, smok pompy przepuszczając zasysany przez nią olej zabezpiecza cały układ smarowania przed niebezpiecznymi skutkami przerw w dopływie oleju.
Należy tu nadmienić, że niezależnie od pływających smoków, częściej jeszcze spotykane są smoki połączone na stałe z przewodem ssącym pompy. W celu zamknięcia całości zagadnienia związanego z działaniem i budową wstępnych filtrów oleju należy nadmienić, że niekiedy w małych silnikach spalinowych przegroda filtracyjna smoka może spełniać również rolę filtru zgrubnego.*