Filtry do YALE FD 20 PII
Filtry do YALE FD 25 PII
Filtry do YALE FD 40 FVII
Czy wiesz, że…
Oprócz zanieczyszczeń organicznych i nieorganicznych, do oleju silnikowego mogą przedostawać się i inne zanieczyszczenia, jak na przykład paliwo i woda. Woda w połączeniu z olejem oraz produktami jego utleniania może również tworzyć tak zwany szlam. Paliwo najczęściej przedostaje się do oleju w silnikach gaźnikowych z powodu nieodparowania cięższych frakcji benzyny w zbyt niskich temperaturach panujących w komorze spalania, co ma przede wszystkim miejsce podczas rozruchu silnika oraz w okresie uzyskiwania przez niego optymalnych warunków cieplnych.
Ściekające po ściankach cylindra paliwo spływa do miski olejowej rozcieńczając olej i zmniejszając tym samy jego lepkość. Obecność wody w oleju silnikowym jest przede wszystkim skutkiem skraplania się pary wodnej wytwarzanej w procesie spalania. Mimo że większość tej pary uchodzi wraz ze spalinami do atmosfery, to jednak część jej pozostaje na ściankach skrzyni korbowej i przedostaje się do oleju. Skraplanie pary wodnej następuje w warunkach przechłodzenia silnika, to jest w zbyt niskiej temperaturze oleju i wody oraz w warunkach niedostatecznego przewietrzania skrzyni korbowej. Woda mieszając się z olejem w wyraźny sposób obniża jego własności eksploatacyjne.*