Filtry do KALMAR DCD 100-6 Volvo
Filtry do KALMAR DCD 120-12 Volvo
Filtry do KALMAR DCD 160 Volvo
Czy wiesz, że:
Spotykane są nie tylko wkłady objętościowe w postaci pełnych cylindrów, lecz także w postaci stosu płytek, sporządzanych z różnych materiałów filtracyjnych. Jako objętościowe wkłady używa się także cylindryczne, metalowe szkielety obleczone szeregiem zwojów tkaniny, papieru, bawełny itp. Przepływ oleju w filtrach objętościowych może się odbywać zarówno w kierunku osiowym, jak i promieniowym, z różnym doprowadzeniem i odprowadzeniem cieczy. Praktycznie w filtrach objętościowych nie jest w większości wykorzystana należycie cała objętość wkładu, lecz tylko jego zewnętrzna powierzchnia. Ulega ona szybkiemu zamuleniu przy zachowaniu stosunkowo jeszcze czystych powierzchni wewnętrznych wkładu. Wynika to na ogół z jednolitej struktury przegrody filtracyjnej, sprzyjającej zatrzymywaniu zanieczyszczeń przeważnie tylko przy wlotach do przelotowych por tej przegrody. Z tego też względu filtry objętościowe jako szybko zamulające się wychodzą powoli z użycia. Przyczynia się do tego również dość wysoki koszt ich wytwarzania oraz niedostateczna dokładność oczyszczania. Niemniej jednak filtry te można jeszcze spotkać w różnych typach silników.*